T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GAZİANTEP / ŞAHİNBEY - Kahvelipınar Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Mrt

18 Mart Çanakkale zaferi ve Şehitler günü okulumuz öğretmen ve öğrencilerinin hazırladığı programla kutlandı.

Program İstiklal Marşı ve saygı duruşu ile başladı. Ardından kürsüye çıkan, okul müdürümüz Cahit KÖRDEVE,18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferinin 107. Yıl Dönümünü kutlayarak, günün anlam ve önemi belirten konuşmalarında; "Bugün, bir asrı deviren ama tarihteki eşsiz yerini koruyan Çanakkale Deniz Zaferi  tarihimizin mihrak taşıdır. Aziz Milletimizin bir kez daha şahlanışıdır. Yeniden doğuştur, birliktir, beraberliktir. Kurtuluş Savaşının girizgahıdır. Bu vesileyle Cumhuriyetimizin kurucusu, Anafartalar kahramanı Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere Çanakkale'nin ve istiklal mücadelesinin bütün kahramanlarını rahmet ve minnetle yâd ediyorum." Diyerek sözlerine son verdi.

 ardından, Şehitler Haftası ile ilgili,şiir, slayt, video sunumları,öğrencilerimiz tarafından hazırlanan tiyatro gösterisi ve okul öğretmenlerimizin icra ettikleri çanakkale türküleriyle programımız sona erdi.

Emeği geçen Fatma Özer hocamıza,okul öğrencilerimize ve okul öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.

Mrt

Ya İstiklal ya ölüm diyerek Kurtuluş Savaşı destanı yazan ve bu toprağı vatan yapan yiğitlerin kurduğu bu cennet ülkenin milli marşı olan İstiklal Marşımızın kabulünün 101. yıl dönümü kutlu olsun.

İstiklal Marşı şairimiz Mehmet Akif ERSOY'un yazdığı milletimizin onurlu mücadelesini ve bağımsızlığını vurgulayan, İstiklal Marşımızın, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından kabul edilişinin 101. Yıldönümünü kutluyoruz. Yurdumuzun birçok yeri düşman işgali altındayken halkımız kadını, erkeği, çocuğu ve askeriyle ülkesi için zor şartlar altında bir karış toprağını vermemek için mücadele verirken, Mehmet Akif ERSOY milletimize cesaret vermek, duygularını harekete geçirmek üzere İstiklal Marşımızı yazmıştır. İstiklal Marşı, halkımızın bağımsızlık savaşını ölümsüzleştiren, eşsiz bir eserdir. Mehmet Akif ERSOY, "Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın" derken; verilen mücadelenin zorluğunu ifade etmiştir. İstiklal Marşımız milletimizin Atatürk önderliğinde, tarihin akışını değiştiren bir kahramanlık destanının anlatımıdır.

"Doğduğumdan beridir aşığım istiklale" diyen Mehmet Akif ERSOY, "İstiklal Marşı" adını verdiği şiirini İstiklal Harbinde kanının son damlasına kadar mücadele eden Kahraman Ordumuza ithaf etmiştir. İstiklal, tarih boyunca meftunu olduğumuz ve uğruna pek çok acılara katlandığımız, hiçbir zaman ödün vermediğimiz değerimizdir.

 

Bu duygu ve düşüncelerle İstiklal Marşımızın Kabulünün 101. Yıldönümünü kutluyor, İstiklal Marşımızın müellifi Mehmet Akif ERSOY'u ve Büyük Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ve silah arkadaşlarını, ebediyete intikal etmiş bütün şehitlerimizi şükranla ve saygıyla anıyoruz.

okulumuzda yapılan programı düzenleyen fatoş Yalçın hocamıza ve emeği geçen öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.

Şbt

28 Şubatta İmam Hatipli olmak...

Okulumuzdaki programa katılan İl Milli Eğitim Şube Müdürü Sayın Yahya Kemal KARAOĞLAN; özetle,28 Şubat 1997'den bugüne 25 yıl geçti. Üniversitelerin önüne polis koyup başörtülü öğrencileri okula almayan zihniyeti unutmam mümkün değil. Sadece eğitim alanında değil, bütün Türkiye'de başını örtenlere ülkeyi zindan etmişlerdi. Cunta; hak, hukuk, demokrasi, insan hakları dediğimiz şeyleri paspas yapıp çiğnedi. Başını örten öğrenciler üniversitelerden ve bütün okullardan atıldılar.

O dönemde çok başarılı öğrencilerin eğitim imkanlarının elinden alındığı, başörtüsü zulmü nedeniyle çalışanların kamuda sıkıntı yaşadığı, görevlerinden uzaklaştırıldıkları ve "kamusal alan" denilerek kurumlara başörtülü insanların girmesinin yasaklandığı çok zor günlerdi.

Yahya Kemal KARAOĞLAN "Bin yıl sürecek." dedikleri bu sürecin tersine döndüğünü ve halkın değerlerine, inancına, başörtüsüne ve imam hatiplere sahip çıktığına işaret ederek, çok şükür''Süreç günümüzde tekrar normalleşen ve olması gereken noktaya gelmiş oldu.''

28 Şubat'ı, o gün yaşanan kıyımları, haksızlıkları  unutturmayacağız. Genç nesillerimizde ülkemizin yakın tarihini unutmasınlar, bu gibi karanlık planlara karşı her zaman uyanık olsunlar.''Biz, ülkemize, milletimize, imam hatipli gençlerimize sonuna kadar güveniyoruz.''diyerek sözlerine son verdi.

Okulumuz adına kendisine;hitabetleri ve sunumları için,Gaziantep Önder İmam Hatipliler Derneğine verdikleri destekler için çok teşekkür ediyoruz.

Şbt

Okulumuz 11. sınıf öğrencilerine yönelik Hedef YKS 2023 kapsamında Performans Değerlendirme Sınavı(Deneme) yapıldı.

Ock

YÖGEP kapsamında Covid-19 sürecinde eğitim-öğretimi etkileyen güncel sorunları,uzaktan eğitim sürecinde meslektaş dayanışmasını, ruhsal ve fiziksel sağlığın korunması konularını öğretmenlerimizle ve velilerimizle değerlendirdik.

Koronavirüs (Covid-19) Salgını Eğitimi Nasıl Etkiledi?

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından, Çin'de başlayan Koronavirüs türü olan SARS-CoV-2 nedeni ile küresel salgın ilan edildi. COVID-19 diğer adı ile bilindiği üzere Koronavirüs, dünya çapında birçok alana etki edip değişikliklere neden oldu ve halen etkileri devam etmektedir. Pandemi süreci, eğitim üzerinde de değişikliklere yol açmıştır. Bu yazıda, pandemi sürecinin eğitim ve öğrenciler üzerindeki etkileri ele alınarak uygulanacak yeni sistemi etkileyebilecek parametreler sunulacaktır.

Günümüzde, "21. yüzyıl dijital okur-yazarlık" kavramı ortaya çıktı. Western Sydney Üniversitesi Dijital Okuryazarlığı bilgiye erişimin internet platformları, sosyal medya ve mobil cihazlar gibi dijital teknolojiler aracılığıyla sağlandığı bir toplumda yaşamak, öğrenmek ve çalışmak için sahip olunması gereken beceriler olarak tanımlıyor. Aslında, pandemi sürecinden önce de eğitim alanında reformlar yapılmaya başlanmıştı ama pandemi süreci bu reformları hızlandırıp zorunlu hale getirdi. Eğitim alanı da 21. yüzyıl becerilerine uyum sağlayacak şekilde inşa edilmeye başlandı.

Pandemi sürecinin başlaması ile uzaktan eğitim sisteminin temelleri atılmaya ve yeni bir eğitim düzeni oluşturulmaya başlandı. Öğrenciler, veliler ve öğretmenler kendilerini daha önce alışkın olmadıkları bir durumun içinde buldular. Bir anlamda bu sürecin başlaması ile birlikte dijital bir dönüşüm yaşanmaya başladı. 

Dijital Eğitim Sürecine Öğretmenler Nasıl Katkı Sağlayabilir?

Bilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen hızlı gelişmeler Koronavirüs (Covid-19) öncesinde her sektörde olduğu gibi, eğitim sektörünü de etkilemekteydi. Koronavirüs (Covid-19) salgınıyla birlikte bu etkinin önemi tüm eğitim çevrelerince daha iyi kavranmış oldu. Yüz yüze eğitime verilen arayla birlikte Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından daha önce kullanılan Eğitim Bilişim Ağı (EBA)'nın TRT vasıtasıyla televizyona taşınması, üniversitelerin ve bazı özel okulların online ders altyapılarını devreye alarak derslerini dijital ortamda gerçekleştirmeye başlaması, eğitimde dijitalleşme sürecini hızlandırmıştır. Bir zorunluluktan dolayı hız kazanan eğitimde dijitalleşme hareketi Koronavirüs (Covid-19) salgını sonrasında da desteklenmelidir.

Okul Olarak Biz Bu Süreçte Neler Yaptık?

Koronavirüs (Covid-19) salgını sırasında bir zorunluluk olarak hız kazanan eğitimde dijitalleşme süreci tüm sistemde köklü değişiklikleri beraberinde getirdiği için özellikle öğretmenlerin sahip olması gereken becerilerin değişmesi ve gelişmesi söz konusudur. Bu nedenle dijital ortamda geliştirdiğimiz öğretmen eğitimleri ile sürece hızlı bir ayak uydurmayı sağlamaya çalıştık. Dinleyicinin eğitime odaklanmasını ve eğitime katılımını sağlayacak şekilde hazırlanmış öğretmen eğitim içerikleri ile öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu ve duyacağı becerilerin kazandırılmasını sağlamayı amaçladık.

Bu süreçte kurumumuzda okul yönetimi olarak okul rehberlik ve psikolojik danışma servisinin koordinesinde Tespit Ettiğimiz Sorunlar:

•Bazı    öğrencilerin  maddi imkânsızlıklar nedeniyle ya da  altyapı yetersizliği nedeniyle canlı derslere katılım sağlayamaması.(%20 )

•Öğretmen-Öğrenci veya Öğretmen-Veli iletişiminin az olması.

•Sürekli bilgisayar veya telefon karşısında bulunmanın olumsuz etkilerinin oluşması.

•Öğrencilerin ders çalışma, kitap okuma gibi konularda takibinin zorlaşması.

•Ev ortamında öğrencilerin dikkatlerini dağıtacak birçok unsurun bulunması..

•Öğrenciler psikolojik olarak okuldan uzaklaşması.

•Okula giden  öğrenci sayısının fazla olduğu ailelerde öğrencilerin ders saatlerinin çakışması nedeniyle canlı derslere düzenli devam etmede sıkıntılar yaşanması.

•Canlı derslerde yalnız anlatma metodu kullanılabildiği için öğrencilerin dikkat ve ilgisini canlı tutmanın, öğrenciyi derste aktif katılımını sağlamanın zor olması.

•Öğretmen – veli iletişimini sağlamak adına kurulan iletişim gruplarına rağmen velilerin derslere aktif katılımı sağlamada yeterli olmaması.

•Salgın nedeniyle okulların açılamamasının yanı sıra sınavların da yapılamamış olmasının öğrencilerde okula karşı ilgisizlik ve isteksizliğe  neden olması.   

• Derse katılan öğrencilerin ekran başında geçirdikleri süre dikkate alındığında sürenin fazla olmasının öğrenci psikolojisi ve fiziksel yapısını olumsuz etkilediğinden öğrencilerin zamanla derslere katılımlarını azalması.

•Beden eğitimi, meslek dersleri ( özellikle Kur'an-ı Kerim, Arapça dersleri )gibi uygulama ağırlıklı derslerin öğretmenlerin anlatımını, öğrencilerin anlamasını zorlaştırması.

• İnternet bağlantısı  koptuğu için veya istenilen zamanda derslere bağlanmada  yaşanan gecikmeler zaten 30 dakika olan derslerin sürekli kesilmesi, gibi yaşanan zaman kaybının öğrencilerin motivasyonunun  olumsuz etkilemesi.

• Bu sürecin belirsiz olmasının da etkisi ile  öğrencilerin uzaktan eğitimi çok fazla önemsememeleri.

öğrencilerimizin adaptasyon ve motivasyon sorunlarını gidermek adına online olarak etkinlikler planlanmış ve sistemli bir şekilde tüm öğretmen ve velilerimizin koordinesinde uygulanmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarının her hangi bir kayba sebebiyet vermeden var olan yeterliliklerini arttırarak kendilerini geliştirmeleri adına gerek okul rehberlik ve psikolojik danışma servisi gerekse öğretmenlerimiz öğrencilerimizle iletişimi koparmadan gerekli tüm akademik paylaşımları online olarak sürdürmeye devam etmiştir.

      Kurumsal olarak bu süreçte karşılaşılan tüm sorunların çözümü noktasında ilgili tüm paydaşlarla gerekli iletişim kanalları açık tutulmuştur. Milli Eğitim Bakanlığının aldığı tüm tedbirler zaman kaybına sebebiyet vermeden eş zamanlı uygulanmıştır.

 

 

Ock

Okulumuz, öğrencilerinin akademik gelişimlerinin yanında sosyal yönden gelişmeleri için de onlara her türlü desteği sağlar.

Bu kapsamda; öğrencilerimizin sosyal, bedensel ve kültürel gelişimlerini desteklemek, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda potansiyel farklılıklarını ortaya çıkarabilmek düşüncesiyle gerçekleştirilen "Öğrenci Kulüpleri" (Sosyal Etkinlik Programları) eğitim uygulamalarımızın çok önemli bir parçasıdır.

Her öğrencimizin öğretim yılı boyunca, kişisel yetenekleri ve istekleri doğrultusunda,bir sosyal etkinliğe devam etmesi sağlanır.

 

 

2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı

Kahvelıpınar Anadolu İmam Hatip Lisesi

Öğrenci Kulüpleri Listesi

 

Afet Hazırlık Kulübü

Bilim-Fen ve Teknoloji Kulübü

Çevre Koruma Kulübü

Demokrasi, İnsan Hakları ve Yurttaşlık Kulübü

Gezi,Tanıtma ve Turizm Kulübü               

Kültür ve Edebiyat Kulübü

Kütüphanecilik Kulübü 

Meslek Tanıtma Kulübü             

 Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma,

Çocuk Esirgeme Kulübü

Spor Kulübü

Yayın ve İletişim Kulübü

Ara

Öğrenci ve Öğretmenlerimizin etkin bir şekilde kullanabileceği erişimi kolay,güncel ve özgün kütüphaneler kuruldu. Kütüphaneleri öğrencilerimizin aktif bir şekilde kullanmalarını sağlayacak programlar düzenlendi. Ayrıca kütüphanemiz öğrencilerimizi okumaya teşvik edecek şekilde yeniden tasarlandı.

Ara

Din Görevlilerinin sahip olması gereken ahlaki ve mesleki etik değerlerle ilgili öğrencilere farkındalık sohbetleri ve seminerler düzenlendi.

Ara

Okulumuz 12. sınıf öğrencilerine yönelik Seviye Tespit Sınavı(Deneme) yapıldı.

Ara

Eğitim öğretim yılı başında okul rehber öğretmenimiz Esen Damla Türkmen tarafından öğretmenlerimize yönelik, uzaktan eğitim sürecinde ruhsal ve fiziksel sağlığın korunması ,bilinçli internet kullanımı ve bağımlılıkla mücadelede teknoloji bağımlılığı semineri online olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca velilerimize ve öğrencilerimize yönelik Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri  tarafından hazırlanan e- broşürler paylaşılıp konu ile ilgili bilgilendirilmişlerdir.

Ara

Öğrenci, veli ve öğretmen arasındaki olumlu bir iletişim ancak öğrencinin gelişimini tartışarak, problemlerini ve gereksinimlerini belirleyerek sağlanabilir. Bu iletişimi sağlamanın en önemli kaynağı da sağlıklı ve işlevsel okul-aile toplantılarıdır. Bu yüzden  bireysel görüşmeleri verimli bir şekilde gerçekleştirmek için veli kabul saatleri ve veli kabul mekanları oluşturduk.

Ara

Okulumuzda, kültür ve medeniyetimizden tevarüs eden geleneksel sanatlarımız tanıtıldı.Bu bağlamda öğrencilerimizin Dini Musiki,Hüsnü Hat,Ebru ve Tezhip kurslarına gitmelerini teşvik edici tanıtımlar yapıldı.

Ara

DYK ile ilgili bilgilendirmeler okul rehber öğretmenimiz esen damla türkmen tarafından öğrencilerimize aktarıldı.sınav takvimi ile ilgili afiş,broşür gibi görsel materyaller hazırlanıp panolara asıldı.

Ara

Yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan okul bahçemizde öğrenci,öğretmen ve velilerimizin dinlenebileceği çok sayıda oturma alanı oluşturuldu.

Ara

2021-2022 Eğitim- Öğretim Yılı İmam Hatip Liseleri arasında yapılan "GENÇ BİLAL'LER EZAN OKUMA YARIŞMASI" okulumuz koordinatörlüğünde yapılmıştır. Programda emeği geçen okulumuz idareci ve öğretmenlerine,  katılımcılara ve yarışmacılara teşekkür ederiz.